EDİTÖRDEN
Anasayfa / NOTLAR / Antalya’da Apolas Lermi Rüzgarı

Antalya’da Apolas Lermi Rüzgarı

Ülkemizin her yanı ayrı bir kültür mozaiği. Yıllar önce bu topraklarda yaşanan her duygu, müzikle ve ona emek verenlerle birlikte o günlerden bugüne kadar gelerek kapımızı çalıyor ve kalplerimize misafir oluyor. Bu eserlerin bir çoğu günümüzde ticari kaygılara kurban edilirken; hala bir yerlerde, kendi yöresinin ve bu toprakların ezgilerini araştıran, anlamını öğrenen ve bizlere aktarmaya çalışan, müzik endüstrisinin zorlu koşullarına rağmen konserler aracılığıyla bizlerle buluşan isimler ne güzel ki var. Apolas Lermi de onlardan birisi. Karadeniz müziği dendiğinde sesinin naifliği, şarkılarındaki dizelerinin özgünlüğü ve duygulu düzenlemeleriyle bu alandaki lider isimlerden birisi sevgili Lermi. Sanatçının en özgün yanı Karadeniz müziğinde asırlardır söylenen eserleri araştırması ve bulmasının yanı sıra, yine kendi tarzında bu eserlerin özgünlüğüne bağlı kalarak yeni eserler de ortaya koyması. 2011 yılında başladığı müzik hayatına 4 albüm ve 5 tekli (single) çalışması sığdırmış olan Lermi, Karadeniz müziğini tanıtmak ve anlatmak üzere yerel televizyon kanallarında müzik programları da yaptı. 2011 yılında içerisinde Karadeniz Rumcasıyla seslendirdiği isimlerin de bulunduğu ilk uzun soluklu albümü “Kalandar”ı yayınladı ve bu albümde “Mektup”, “Ağapose” ve “Yağmur” isimli eserleri büyük bir dinleyici kitlesine ulaştı. Sanatçının özellikle “Mektup” isimli eseri, birçok dizi ve film müziği olarak kullanıldı ve gönüllerde taht kurdu. Yine bu albümde yer alan Ağapo Se şarkısının klip çekimleri Sümela Manastırı’nda yapıldı. Bu klip Romeika dilinde Sümela Manastırı’nda çekilen ilk klip olma özelliği taşıyor. “Kalandar”ın ardından sanatçı; 2014 yılında “Santa”, 2016 yılında “Romeika (Pontic Greek)” ve 2018 yılında da “Momoyer” isimli albümlerini yayınladı. Momoyer albümündeki “Bir Baktım” isimli şarkıya çekilen klip, Türkiye’deki ilk horon klibi olma özelliği taşıyor. Tekli çalışmaları ise sırasıyla 2017 yılında “Seni de Unuturum”, 2019 yılında ise dört farklı çalışma olarak “Aşk Denizi”, “Akşam Oldi Karanluk”, “Hal Yamano (Mikail Aslan ile birlikte)” ve “Kalanima Deresi” olarak tüm dijital müzik platformlarında yayınlandı.

 

Apolas Lermi’nin 12 Şubat Çarşamba akşamı Antalya’da Akdeniz Çiçek Pasajı’nda gerçekleşen konserinde sanatçıya sahnede kemençede Eren Demir, tulumda Özgür Baltacı, üflemeli çalgılarda Erdi Arslan, klavyede Onur Özyer, davulda Fırat Özyavuz ve tonmaister olarak Onur Şenher eşlik etti. Bir şarkıcının en büyük şanslarından birisi de sahnede çalıştığı müzisyenlerle arasındaki samimiyet ve onlarla bir bütün olarak şarkılarını uzun yıllardır birlikte çalabilmek ve söyleyebilmek. Lermi’nin her biri alanında üstad değerli müzisyenlerle yıllardır birlikte sahne alıyor olması, şarkıların duygusunun dinleyicilere geçmesi konusunda da önemli bir detay. Bu yüzdendir ki o akşam, Karadeniz gibi bir anda sakinleşen ve bir anda hareketlenen şarkılarda seyirciler büyük bir duygu seli yaşadılar. Programın bir kısmında birbirini tanıyan ve tanımayan herkes masaların etrafında horon oynamaya başladı. Müziğin gücü, günümüzde çok özlediğimiz bu görüntülerin oluşmasına ne de güzel vesile oluyor oysa. Horonu halay takip etti, halayı ise yine yürekten dökülen duygusal şarkılar. Bir düştük bir yükseldik kısaca.

 

Sanatçı kendi albüm şarkılarının yanı sıra yıllardır Edip Akbayram’dan dinlediğimiz ve sevdiğimiz “Aldırma Gönül”, Aşık Veysel’den “Dostum Dostum” ve Karadeniz müziğinin önemli temsilcilerinden ve her daim sevgiyle anacağımız değerli müzisyen Kazım Koyuncu’nun seslendirdiği “Hey Gidi Karadeniz”, “Gelevera Deresi”, “Dido”, “Nayino” ve “İşte Gidiyorum” gibi eserlere de yer verdi. Yaklaşık 3 saat süren program boyunca seyirciler hep bir ağızdan şarkılara eşlik ederken, Lermi’nin duygusal sesi ve şarkıları hepimizin kalbinde derin izler bıraktı. Dileriz ki günümüzde yöresel müzik temsilcileri daha çok desteklensin, tüm mekanlar kapılarını sonsuza kadar bu değerli müzisyenlere açsın. Kültür biziz, kültür bu topraklar; sahip çıkacak ve değerli hale getirecek olan yine bizleriz. Sevgiyle her daim müzikle…

İsmail Karayün

 

 

 

 

 

Ülkemizin her yanı ayrı bir kültür mozaiği. Yıllar önce bu topraklarda yaşanan her duygu, müzikle ve ona emek verenlerle birlikte o günlerden bugüne kadar gelerek kapımızı çalıyor ve kalplerimize misafir oluyor. Bu eserlerin bir çoğu günümüzde ticari kaygılara kurban edilirken; hala bir yerlerde, kendi yöresinin ve bu toprakların ezgilerini araştıran, anlamını öğrenen ve bizlere aktarmaya çalışan, müzik endüstrisinin zorlu koşullarına rağmen konserler aracılığıyla bizlerle buluşan isimler ne güzel ki var. Apolas Lermi de onlardan birisi. Karadeniz müziği dendiğinde sesinin naifliği, şarkılarındaki dizelerinin özgünlüğü ve duygulu düzenlemeleriyle bu alandaki lider isimlerden birisi sevgili Lermi. Sanatçının en özgün yanı Karadeniz müziğinde asırlardır…

Genel Bakış

Kullanıcı Oylaması: 4.85 ( 1 oy)

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *

*