Anasayfa / NOTLAR / Mayıs 2020 – Müzik Notları

Mayıs 2020 – Müzik Notları

Karantina, ramazan, bayramlar, adıma doğumgünleri vs. derken bir şekilde Mayıs ayının da sonuna geldik; bir süredir konsersiz, elle tutulur kulakla dinlenir albümsüz yolumuza devam ediyoruz. Ama üretim ve aksiyonlar durmuyor tabi, herkes canlı yayınını yaptı, iyi kötü şarkısı olan dijitale aktı, sosyal medya sayfalarımız hiç boş durmadı.

 

Ayın Albümü: İsmail Karayün’den İnsan İnsanın Kılıcı

Geçen ay sevgili İsmail’e biz ne zaman söyleşimizi yayınlayacağız, albümü ne zaman paylaşacağız dediğimde yanıtı biliyordum, süreç geçince; süreç ne zaman geçecek muamma elbette. Ama bir anda bir şey oldu ve biz neden bekliyoruz dedik, bekleme sebebimiz CD’mizin de basılmış olmasıydı ve aynı anda dinleyiciye ulaştıralım istiyorduk ama heyecanımızı da bastıramıyorduk. Bir anda geldiler ve düğmeye bastık. Zaten birçok şey hazırdı ve günü belirlemek yola çıkmak kalmıştı, çıktık da.

Albüm ile ilgili bültendi, uzun uzun söyleşiydi her şeyi paylaştık ama ben biraz arka planı anlatayım istiyorum. Bizi Birsen Tezer birleştirdi, ben ekiple çalışıyordum, İsmail ise bir fanatik dinleyiciydi ki yolumuz kesişti bir şekilde kulislerde ve sosyal medyada. Sonradan müzik yaptığını da öğrendim aynı zamanda öğretim üyesi de olan arkadaşımın ve bu albümde de yer alan iki şarkıyı yayınladı önce. Ardından TRT radyo ve TV ekranlarında performanslarına denk geldim ve sonra konserleri geldi. Geçen sene Mayıs ayında ilk solo konserinde de yanındaydım Antalya’da, hatta bir de küçük şiir okudum şarkı arasında. O sürecin yakın bir zaman öncesi Selim Aydın ve Miraç Yavuz ile stüdyo sürecini de başlatmıştık. Tek bir şarkı için girdiğimiz kayıtın bir albüme uzanacağını inanın kestirememiştik.

 

 

Kendine özgü ses renginin yanında müzisyen disiplini ve hassasiyeti ile ve elbette şarkıları ile bize kendini çoktan ispat etmişti İsmail ama daha birçok insan dinleyecekti, bekleniyordu böyle bir çalışma ve 23 müzisyenin ve daha beraberinde birçok kişinin, kendisinin emeği boşa gitmemeliydi. Bunun için şehirler arası trafikler, sabahlara kadar uzayan telefon görüşmeleri ve hızlı adımlar atmalıydık. Evimin terasında kapak çekimlerini gerçekleştirdik. Ahenk Müzik ile görüşmeler olumlu sonuçlandı ve imzamızı attık. Ki o sürece kadar iki üç firma da bizi ayrıca bekletti, bir görüşme tarihi veremediler. Kayıtlar anında albümde yer alan şarkıyı aynı zamanda görüntüledik ve bu evde kalma sürecinde dostlarından görüntülerle bir şarkımıza daha klip yaptık. Kent Şarkıları’ndan sevgili Erkan Güneş görüntüleri yan yana getirdi.

Artık dolu dolu bir albümü tüm samimiyetimizle paylaştık ve dinleyen kesimden gelen yorumlarla iyi bir şey yaptığımızı anladık ama ya o dinlemeyen, görmeyen kesim??!!. Malum büyük büyük reklamlara giremedik, hepsine bülten atmamıza rağmen köşelerini kendi adamlarına çıkarlarına parselleyen yazarlar bizden bahsetmedi. Hiç önemli değildi. Doğru dinleyicimiz olsun başka ne istenirdi. Müzisyen dostumuz Minas Ceylin’in de dediği gibi zamansız bir albüm bu, isterseniz sizi her yerde yakalayabilir. Piyasa müziğinin gürültüsünden ve sevimsizliğinden uzak kalıp iyi bir şey dinlemek isteyen herkesi içine alabilir. Hep inanıyorum bir gün daha çok  karşılaşacağız adıyla, şarkılarıyla, bu yazı burada dursun.

Bu arada unutmadan albümün ilk klibi 03 Haziran tarihinde Net D kanalında yayında. Sürpriz isimlerle ev ortamında çekilen klipte ben de yer aldım :)

 

Neslihan Engin ile Yeniden Buluşmanın “Yollarında”

“Ruhum Su Aldı” albümünün sürecinden sonra tanıştım kendisi ile. Hemen söyleşimi yaptım ve daha sonra konserlerinde de yer aldım. Müziği kadar samimiyeti ile de çok sevdiğim Engin daha sonra benim “Akustik Şiirler” kitabımda da yer aldı, tanıtım gecesinde de sahne aldı. Bu arada ikinci albümü “Yara”yı hazırladı ki ne mutlu bana o şahane albümünü de ben fotoğrafladım. Yine ben bir sürpriz kendisine “Yüzme” şarkısına bir klip hazırladım. Sonra bir sessizlik çöktü ki ne çok bekledim güzel bir haber vermesini o da bu zamana kısmetmiş. Yeniden dönüşün şarkısı “Yollarında” daha öncesinde de birlikte çalıştığı Kargo grubundan Selim Öztürk ile çalışmış. Şarkının sözü ve müziği Efeflow’a ait ki ismini ilk kez duyduğum kendisi de şarkıya feat. olarak dahil olmuş. Şarkının alternatif kapağına ve basın bültenine yine o dönemden çektiğimiz bir fotoğraf / fotoğraflar da eklenmiş; bu da benim için ayrı bir sürpriz oldu. Engin cephesinden haber sadece bu şarkıdan ibaret değil.

İlk albümü dijital platformlarda yer almıyordu artık yer alıyor ki bundan sonra arayı açmayacağını da kendisi ile görüşmem de bana ayrıca söyledi. Bu sene sık sık karşılaşacağız ne güzel.

 

Nur Yoldaş’tan İz Bırakanlar

Ülkemizin en güzel şarkılarından biridir “Sultanıyegah”. Çocukluk yaşlarımın TRT şarkılarındandır beni ne zaman dinlesem o yıllara götürür. Ben aslında çok uzun zamandır Nur Yoldaş’ı suskun sanıyordum ama 2014 ve 2017 yıllarında birer şarkı yayınlamış, aklımda kalmamış. Her şekilde dinlemekten keyif aldığım eskimeyen bir ses.

Arpej Müzik kadrosundan yayınladığı EP’sinde güçlü yorumcuların imzasını taşımış sağlam şarkılar yer almış ki her şekilde de hakkı verilmiş. Emre Aydın’dan “Hoşçakal”, Cem Adrian’dan “Ben Seni Çok Sevdim”, morveötesi’nden “Araf”, Şebnem Ferah’tan “Artık Kısa Cümleler Kuruyorum” ve Özlem Tekin’den “Aşk Her Şeyi Affeder mi”den oluşan bu ilk seçkide günümüz soundunun ve şarkılarının o çok sevdiğimiz nostaljik ve duru sesle buluşması beni çok mutlu etti ve heyecanla acaba devamı ne zaman gelecek dedirtti.

Eğer şarkıları hazır değilse ikinci seri için Birsen Tezer’den de bir şarkı önerebilirim kendisine. Bir Bülent Ortaçgil şarkısı da çok yakışır hani.  

 

Ezginin Günlüğü’nden 40 Yıllık Şarkılar

40 yıllık bir sürecin tutulmuş günlükleri demişler bu çalışma için. Ezginin Günlüğü yıllar önce “Çeyrek” adlı bir albümde de benzerini yapmıştı ki o proje yenilendi de diyebiliriz burada ya da güncellendi. Çünkü aynı şarkılarla karşılaşıyoruz ve bu çok doğal çünkü grup denince akla özellikle gelen kült şarkılar var. Ama yorumculara gelince orada başka bir istisna var ki hemen dikkatimizi çekiyor; son yılların bir şekilde popüler isimleri dahil edilmiş bu çalışmaya yani öyle Ajda’yı, Sezen’i, Nükhet’i alalım olmamış ama yine de bazı isimleri aramadı değil gözlerim. 

Peki kimleri gördük mesela; Rubato’yı gördük, son dönemin en dikkat çekici gruplarından, piyasa içinde kendisine garip bir şekilde yer bulup yürümüş Zeynep Bastık’ı gördük ki geçtiğimiz günlerde Yavuz Hakan Tok bir yazı yazdı kendisi ile ilgili, sonuna kadar katılıyorum. Karsu’yu, Pinhani’yi, Cihan Mürtezaoğlu’nu gördük ki bana göre onlar bu dönemin en iyi yorumcuları, Nil İpek, Melek Mosso, Melike Şahin, Dilhan Şeşen, Sedef Sebüktekin’i gördük ki beğenelim beğenmeyelim aynı sürecin kadın vokalleri ve liste aşağı yukarı bu vb. Isimler – gruplar üzerinde bir yolculukta.

Sonuçta o sadık dinleyicisi bu albümü ne kadar beğenebilir, sarılabilir bilemem ama ben bir tık daha ötesini düşünebilirdim. Mesela son yılların en başarılı vokallerinden Birsen Tezer çok yakışabilirdi bu albüme, keza Şenay Lambaoğlu, Burcu Tatlıses, Çiğdem Erken Aylin Aslım da öyle. Üstelik hepsi söz yazarı, besteci, iyi yorumcu, bir dönem grubun havasını solumuş isimler ve eminim seçecekleri şarkılarla albüm çok daha iyi durabilirdi, daha samimi, daha etkileyici. 

Ama kuşkusuz ki günümüz dinleyicisi esas alınmış ve buna da böyle bakmak lazım. Zaman hızlı geçiyor ve şimdi geldiğimiz durum garip isimli gruplar, sıfır sesli vokaller; piyasa bunları seviyor. 

Albümde en sevdiğim şarkıya / yoruma gelince hakkımı Dilhan Şeşen’den kullanmak istiyorum. Öncesi yaptığı işleri çok yakından takip edemesem de enerjisini, samimiyetini biliyorum ki seçtiği ya da sunulan şarkı ile bambaşka bir kafada gitmiş, dinlediğimde buralardan uzaklara savrulabilirim, o anlamda kendisini tebrik ederim. Bir şarkının alıp bambaşka bir yerlere gitmesi cover olayının en büyük esprisi değil mi ki zaten, bence onu başarmış.

Ezginin Günlüğü ile daha nice yıllar buluşalım istiyorum ve kendilerini çok seviyorum, bilsinler istedim bir kere daha. Emeği geçenlere teşekkürler. 

 

Nostalgia – Münih’li grup Squareplatz’dan 90’lara farklı bir selam!

“Münih merkezli Squareplatz 90’lı yılların elektronik dans müziğine bir saygı duruşu albümüyle dinleyiciyle buluşuyor. Üç yıl önce Münih’te tanışan Sezgin İnceel (Türkiye) ve Stan Mishchenko’dan (Ukrayna) oluşan ikili çocukluk ve ilk gençlik yıllarında dinledikleri tınıları sandıktan çıkartıyor, onları bugünün ritimleriyle tanıştırıyor. “

Diye başlayan bir bülten gelir de ben kayıtsız kalır mıyım. Hemen kulak verdim ki Sezgin İnceel’in daha öncesi sesine kulak vermiştim ama devamında böyle bir proje ile karşımıza çıkacağını kestirememiştim. Çok heyecanlandım ve hemen bir solukta şarkılarını tamamladım ve bültende kalsın istemedim çünkü bir çırpıda kafamda sorularımı biriktirdim ve ötesinde iletişimimiz devam etti, klasik olarak sosyal medya üzerinden söyleşimizi gerçekleştirdik.

Bu ayın yayınladığım ikinci söyleşisini okurken kulak vermemişseniz mutlaka arka fonda müziklerini de dinleyin derim ben. Böylesi heyecanlı bir işle tanışırken maalesef yakın bir zamanda sahne performanslarını da izleyemeyeceğim için de üzüldüm. Oysa tam da zamanıydı ve eminim festivaller kendilerine kayıtsız kalmayacaktı. Artık önümüzdeki zamanlara inşallah ve en yakın zamanda yeni şarkıları ile de buluşmaya.

 

Bu Ay Sizler İçin Arşivimden Kayıtlar Paylaşmaya Başladım

Ki bunu ara ara yapıyordum ama bu kez altına hikayelerini de eklemeye başladım. Müzik Ekspres olarak buradan ticari bir beklenti içinde değiliz, olmadık, yani hakları direk müzisyene, eser sahibine gidiyor dinlenmenin, böylelikle küçük de bir faydamız oluyorsa ne mutlu bana.

Kimle başlamalıyım derken daha öncesi de birçok sürpriz kayıtını paylaştığım Birsen Tezer ile başlamayı uygun gördüm. Bu süreçte hem de bir kampanya başlatmak istedim ki kaç yıl olmuştu ve yeni bir albüm dinlemeyi çok özlemiştik kendisinden. Sevenlerinin de desteği ile sesimizi kısmen de olsa duyurmayı başardık. Bu süreçte sevgili Emre Duymaz’dan bir yanıt da aldık. Albümün çalışmaları başlamış ve hatta sürpriz isimler de varmış albümde. Netleştiği ya da haber iznini alır almaz sizinle de paylaşmak için can atıyorum. 

 Kendisinden iki sürpriz kayıt paylaştım. Bir şiir gecesinde seslendirdiği iki TSM şarkısı ki ben her iki şarkıyı da çok sevdiğim gibi o günü kayıt altına aldığımı dahi unutmuşum; tesadüfen karşıma çıktı. Onun arkasından ise bir başka usta ismin bir konser kayıtını paylaştım ki onu da daha önce yine kanalımızda paylaşmışım o da çıkmış aklımdan; ama olsun dedim, bu kez hikayesini de okusun dinleyenler; o da bir TSM şarkısı ki sitemizin Performans sayfasından ya da Youtube kanalımızdan dinleyebilirsiniz. Önümüzdeki günlerde arşivden yine bu vb. paylaşımları yapmaya devam edeceğim. 

Ve Single / EP Yolculuklar, Yakaladıklarım

Bu ay single şarkılar ki birçok insan artık bu duruma tekli diyor, ben alışamadım, demek istemiyorum, yine peş peşe gelmeye devam etti. 

Emre Akbay, Paolo De Santis, Siyah Tavşan, Buğra Pakbeşe, Ulaş Aydın, Zilan Küçükbalaban, Turhan Oğuzhan Atay, Kırmızı Reçete, Hazar Aytan, GOSS, Gökhan Gürdeyiş, Emre Cantürk, İlaey, Mert Pamukçu, Introduction Humanity, Murat Özel, Zerrin Mete, Volkan Maraş, Mavi Zebra, Arif, Halil İbrahim Işık’s Bosphorus Big Band, yokyer  bize şarkıları, bültenleri ulaşan isimlerdi ki ben de birçoğunu yeni tanıdım ve yer vermekten, paylaşmaktan heyecan duydum. Umuyorum kendileri ile ilerleyen zamanlarda daha sık bir araya geleceğiz. Lütfen sizler de şans verin, dinleyin ve bağımsız müzisyenlerin yanında olun derim. Single / EP sayfamızdan hepsine ulaşabilirsiniz. 

Burcu Tatlıses, bugünlerin bana hediyesi dediği şarkısı “Günler Üzdükçe”yi yayınladı ki düznlemesini İlker Yurtcan gerçekleştirdi. Yurtcan benim de şarkımın düzenlemesini gerçekleştiren değerli bir müzisyen dostum ki zaten kendisi aracılığı ile tanışmıştım; doğal olarak iyi ki buluştular, iyi geldiler; Burcu her daim özel bir kalp, tepeden tırnağa can bir müzisyen. 

Sertab Erener, 2016 tarihli ‘Kırık Kalpler Albümü’nden yaklaşık 4 yıl aradan sonra yepyeni şarkılardan oluşan 13. stüdyo albümü ‘Ben Yaşarım’ı 12 Haziran tarihinde yayınlayacağını açıkladı. Albümün çıkış şarkısı ‘Bu Dünya’ ise geçtiğimiz ay dinleyicisi ile buluştu. Sözleri sanatçıya, müziği ise Emre Kula’ya ait. En son hangi Erener şarkısında kendimi buldum bilmiyorum ama bu şarkının keyifli ve samimi bir havası var, yakalamadı beni diyemem. Ama heyecanım albüme elbette, ara çok açıldı çünkü.

Bu süreç hiç durmayan ve sürekli bizi müziğe boğan Pinhani neler yaptı peki; Kavak Yelleri dizisi oyuncuları ile bir ev klibi hazırladı, “Ankara Gel Dedi” ve “Dünyadan Uzak” şarkısının akustik halllerini yayınladı, yıllardır kendilerine trombon ve trompetiyle eşlik eden Hasan Gözetlik ile roman arabek tadında şahane bir düet gerçekleştirdi. Bu boş durmama halleri baş tacımız. 

 

Mayıs TOP 10 

01 – İsmail Karayün – Canımın Yangını

02 – Pinhani & Hasan Gözetlik – Yalnızlık Z0r

03 – Neslihan Engin feat. Efeflow – Yollarında

04 – Squareplatz – Woodoo

05 – Sertab Erener – Bu Dünya

06 – Nur Yoldaş – Ben Seni Çok Sevdim

07 -Demet Sağıroğlu – Yaşadım Saydın mı

08 – Dilhan Şeşen – Teninle Konuşmak

09 – Miraç Yavuz & Akın Eldes – Tesadüf

10 – Arif – Anlasaydın  

Not: Bu listeyi yıl sonu değerlendirme notlarım için tutuyorum, sonradan geriye dönüp bakınca atladığım olmasın diye :)    

 

 

 

 

 

 

 

 

Karantina, ramazan, bayramlar, adıma doğumgünleri vs. derken bir şekilde Mayıs ayının da sonuna geldik; bir süredir konsersiz, elle tutulur kulakla dinlenir albümsüz yolumuza devam ediyoruz. Ama üretim ve aksiyonlar durmuyor tabi, herkes canlı yayınını yaptı, iyi kötü şarkısı olan dijitale aktı, sosyal medya sayfalarımız hiç boş durmadı.   Ayın Albümü: İsmail Karayün’den İnsan İnsanın Kılıcı Geçen ay sevgili İsmail’e biz ne zaman söyleşimizi yayınlayacağız, albümü ne zaman paylaşacağız dediğimde yanıtı biliyordum, süreç geçince; süreç ne zaman geçecek muamma elbette. Ama bir anda bir şey oldu ve biz neden bekliyoruz dedik, bekleme sebebimiz CD’mizin de basılmış olmasıydı ve aynı anda dinleyiciye…

Genel Bakış

Kullanıcı Oylaması: 4.9 ( 2 oy)

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *

*